Clatite fara gluten

Imi plac la nebunie clatitele, se fac super usor, iar iarna, in weekend, le ador la micul dejun, umplute cu dulceata de afine si gutui. Cand am renuntat la gluten, una dintre cele mai mari suferinte a fost sa renunt la ele ( si la pizza,  paste, bere). Dupa ce am incercat mai multe tipuri de faina, m-am oprit la faina de orez si inca de la prima incercare au iesit niste clatite delicioase 🙂 Sincer, imi plac mai mult decat cele cu faina de grau, iar avantajul este ca poti manca si 10 clatite fara sa iti cada greu.

Reteta

–  doua cani de faina de orez;
– trei oua;
– 200 ml apa minerala;
– sare, putin zahar brun;
– lapte;
– esenta vanilie;

Preparare

Sincer, eu nu respect aceste cantitati si fac reteta “la ochi”. Intr-un bol de sticla pun faina (depinde cat de multe vreau sa fac), cele trei oua, zaharul, sarea si esenta, apoi incep sa amestec cu o furculita. Pun apa minerala pana faina este integrata si compozitia este ca un aluat moale (asa nu se fac gogoloaie), apoi o subtiez cu lapte pana ajunge la consistenta pentru clatite.

Dupa ce las cam 10 minute compozitia sa se “odihneasca”, ung o tigaie de clatite cu putin ulei de cocos, pun un polonic de compozitie si o prajesc cateva minute pe o parte, apoi pe cealalta. Mie imi place mai mult decat uleiul de floarea soarelui si miroase foarte frumos.

Fiindca nu au gluten, este mult mai dificil sa le intorci in aer, este posibil sa se sfarame. Eu folosesc o spatula. La fiecare clatita ung tigaia cu putin ulei.

Pofta buna!

PS Faina de orez se gaseste la plafar, Carrefour, Kaufland, D&M si posibil si in alte hypermarket-uri.

Leave a Reply

