De ce dau bani sa alerg

Nu cred ca toata lumea stie, dar pentru a te inscrie in comeptitiile de alergare trebuie sa platesti o taxa de inscriere. Pentru semimaraton, proba la care ma inscriu cel mai des, taxa de inscriere este cuprinsa intre 50 si vreo 200 de lei, depinde de competitie si de perioada de inscriere. De exemplu, la Semimaratonul International Bucuresti, taxa de inscriere pe ultima suta de metri a fost 43 de euro. La competitii mai mici, incepe de la 50-60 de lei. Cu cat te inscrii mai devreme, cu atat taxa este mai mica, cam la jumatate in prima runda de inscrieri. Continue reading De ce dau bani sa alerg

Advertisements

Cateva lucruri pe care nu le spun persoanele care fac sport si mananca sanatos

Este plin Facebook-ul de poze cu oameni zambitori care alearga, joaca tenis, merg pe bicicleta, merg la sala si care promoveaza un stil de viata sanatos, pun retete, poze cu salate etc. Sa nu intelegeti gresit, este foarte misto sa faci sport si sa mananci sanatos. Si eu sunt foarte fericita cand alerg, merg cu bicicleta, joc tenis, mananc ceva bun si sanatos in acelasi timp si imi place sa pun poze pe Facebook cu toate astea. Tot ce vreau sa spun este ca dincolo de acele poze frumoase se ascunde un mare efort si foarte multa disciplina, iar acest stil de viata iti ocupa aproape tot timpul liber. Continue reading Cateva lucruri pe care nu le spun persoanele care fac sport si mananca sanatos

Ce mancam inainte si dupa alergarile lungi – cateva sfaturi de la nutritionistul Serban Damian. Plus, ponturi pentru vegetarieni si persoane cu dieta gluten free

Cu cateva zile inainte de un maraton/alergare lunga, sportivii trebuie sa inceapa “incarcarea cu carbohidrati”, iar cu o zi inainte si in dimineata cursei, hidratarea este esentiala, spune nutritionistul Serban Damian. Dupa cursa este nevoie de un mix de proteine si carbohidrati pentru refacerea organismului. Vegetarienii trebuie sa aiba grija la proteine, in absenta carnii principalele surse fiind laptele, ouale, fasolea rosie, lintea, nautul. etc. In cazul persoanelor cu o dieta gluten free, deficitul carbohidratilor din dieta reprezinta o problema, insa se poate apela la cereale negluteline – orez, hrisca, mei, quinoa, amarant etc – care compenseaza. Continue reading Ce mancam inainte si dupa alergarile lungi – cateva sfaturi de la nutritionistul Serban Damian. Plus, ponturi pentru vegetarieni si persoane cu dieta gluten free