De ce dau bani sa alerg

Nu cred ca toata lumea stie, dar pentru a te inscrie in comeptitiile de alergare trebuie sa platesti o taxa de inscriere. Pentru semimaraton, proba la care ma inscriu cel mai des, taxa de inscriere este cuprinsa intre 50 si vreo 200 de lei, depinde de competitie si de perioada de inscriere. De exemplu, la Semimaratonul International Bucuresti, taxa de inscriere pe ultima suta de metri a fost 43 de euro. La competitii mai mici, incepe de la 50-60 de lei. Cu cat te inscrii mai devreme, cu atat taxa este mai mica, cam la jumatate in prima runda de inscrieri.

O foarte mare parte dintre oamenii care afla ca platesc sa alerg, rad de mine si spun: “Trebuie sa te plateasca ei ca alergi!”, “Dupa ce ca alergi atat de mult, mai trebuie sa si platesti!?”, “Nu poti sa alergi gratis in parc?”

Sincer, imi face mare placere sa platesc ca sa alerg si o sa va dau cateva motive:

– in primul rand, nu platesti acea taxa degeaba, primesti ceva in schimb. Pe langa participarea la competitie, o experienta foarte misto in sine, pe traseu primesti mancare, bautura energizanta, apa, la fel si la finalul cursei. Traseul competitiei trebuie marcat, trebuie inchis traficul, obtinut aprobare, strans tot dupa cursa. Apoi, in kit-ul de participare primesti pe langa cip si numar de oncurs tricoul oficial al competitiei. De exemplu, la Maratonul International Bucuresti am primit un tricou de la Adidas foarte frumos si foarte bun din punct de vedere calitativ, pe care daca l-ai cumpara din magazin, ai plati peste 100 lei. Stiu ca exista sponsori care dau o buna parte dintre lucrurile enumerate, dar sunt convinsa ca implica si un efort din partea organizatorilor.

– stiu ca este gratis sa alergi in parc, dar alergatorilor le plac foarte mult tricourile de la competitiile de alergare si te simti foarte mandru sa porti un tricou de la o competitie la care ai participat 🙂

– in timpul competitiilor de alergare sunt fie fotografi platiti, fie voluntari care fac poze si te poti lauda pe Facebook cu niste imagini absolut superbe, care arata atletul din tine 🙂 Mie imi plac la nebunie.

– altii dau banii pe tigari, pe bautura, pe haine, pantofi, genti, eu prefer sa dau banii la concursuri de alergat, este viciul meu si faptul ca particip la un concursde alergare, alaturi de alti alergatori, in principal oamenii foarte misto, ma face foarte fericita.

– competitiile de alergare se desfasoara in diverse orase, tari si pe diverse suprafete (astfalt, pe munte, pe nisip, prin padure, pe dealuri, prin vii etc). Faptul ca participi iti da oportunitatea sa vezi diverse locuri si sa le cunosti cu totul altfel decat daca ai fi un simplu turist.

– ajungi in locuri in care poate altfel nu ai ajunge. De exemplu, anul acesta am participat la Maratonul Macin. Mie imi place foarte mult sa traiesc in oras si este foarte putin probabil sa ma fi aventurat vreodata singura prin acesti munti, mai ales dupa ce am citit toate povestile cu vipere cu corn, miriapozi veninosi si alte oratanii. In timpul concursului am descoperit acest loc minunat si am vazut peisaje de o frumusete extraordinara pe care le voi tine minte toata viata. Pesiaje extraordinare am vazut si anul trecut la triatlonul de la 2 Mai. Habar nu aveam ca avem locuri asa frumoase in tara.

– faptul ca te inscrii intr-un concurs te motiveaza sa te antrenezi mai mult, sa scoti un timp mai bun. Daca nu am nicio competitie, demonstrat, ma antrenez mai putin. Cand am concursuri, trag de mine, vreau sa fiu in cea mai buna forma etc.

– este foarte placut sa alergi alaturi de cateva sute, mii de oameni, nici nu simti cand trec 21 de km.

Este adevarat, in ultimul an, mi se pare ca au aparut mai multe concursuri de alergare cu taxa de inscriere nejustificat de mare, o explicatie fiind cresterea numarului de alergatori amatori. Poate ar trebui sa existe si posibilitatea sa platesti inscrierea si tricoul separat, ca taxa de inscriere sa fie mai mica, pentru cei care nu doresc sau nu isi permit sa cumpere tricoul.  Eu personal mi-am propus sa nu platesc mai mult de 100 de lei taxa de participare, indiferent de concurs. Daca taxa de inscriere este mai mare, nu ma duc. In rest dau banii cu mare – mare placere si am o lista foarte lunga de concursuri la care vreau sa ma duc. In plus, in fiecare an mi-am propus sa particip la cel putin un concurs de alergare intr-o capitala europeana sau un oras frumos. Un motiv bun sa calatoresc si sa descopar lumea altfel 🙂

Foto: Cosmin Andrei/ Facebook/ Maratonul Macin

Leave a Reply

